Covid-19

Smitteverntiltak på Hotel Ullensvang - overordnede tiltak og
forespørsler

Vi ber deg som gjest om å bidra til følgende:

• Hold deg hjemme hvis du føler deg uvel eller har opplevd luftveissymptomer. Både gjester og våre ansatte blir bedt om å ikke besøke hotellet når de er syke. Ta kontakt med hotellet, vi booker gjerne om din reservasjon slik at vi kan ønske deg velkommen på et annet tidspunkt.

• Ved ankomst og under oppholdet ber vi deg om å regelmessig bruke våre desinfeksjonsstasjoner som er strategisk plassert rundt på hotellet.
Vi ønsker også å oppfordre deg til å vaske hendene grundig med vann og såpe hver gang du går inn på hotellrommet ditt.

• Hele oppholdet betales med kredittkort. Hotellet er for øyeblikket kontantfritt. Forbruk av produkter og tjenester under oppholdet belastes direkte på hotellrommet og avregnes samlet ved avreise.

• Følg tiltakene våre når det gjelder å unngå store køer og overbelastninger. Det er gjennomført en grundig risikoanalyse fra vår side, hvor det ble innført tiltak med sikte på å legge til rette for en god overføringsflyt blant våre gjester og ansatte. Vi ber alle våre gjester om å følge alle forespørsler og informasjon som presenteres ved ankomst. Hotellet har en dedikert servicetelefon for fastboende gjester. Vi oppfordrer deg til å bruke denne telefontjenesten for å unngå fysisk oppmøte i resepsjonen.

• Vi ber om forståelse for at det er viktig at du møter opp i tide og på rett sted for din bordbestilling. Ved innsjekking vil vi avklare tidspunktet for reservasjonen din. Når du har satt deg, vennligst vent på at vi skal kommunisere all nødvendig informasjon for måltidet. Alle våre gjester får tildelt samme bord under hele oppholdet og vil forholde seg til et begrenset antall servitører gjennom et måltid om gangen.

Vi som vert gjør alt vi kan for å kunne ønske deg trygt velkommen til Hotel Ullensvang
med følgende tiltak (blant annet):

• Hyppig rengjøring av alle utsatte overflater og innføring av strenge og hyppige rengjøringsrutiner på hele hotellet.

• Grundig rengjøring av hotellrom mellom gjesteankomster. Vi har fjernet pynteputer, sengetepper og andre ting som ikke anses som nødvendige for oppholdet ditt.

• Alle gjenstander som under normale omstendigheter kunne deles mellom bord/gjester i fellesarealer er fjernet. Det kan være menyer, serveringsredskaper, saltdispensere og annet matutstyr som er ment for deling.

• Iverksatt tiltak og insentiver for å legge til rette for et begrenset antall personer i samme rom. Dette med mål om å overholde gjeldende og offisielle avstandsbegrensninger og ikke overskride anbefalingene.

Detaljerte og iverksatte tiltak for våre ansatte, med mål om å ivareta smitteforebyggende tiltak, samtidig som vi yter like god service og komfort for våre gjester .

• Etablerte beredskapsplaner som skal brukes ved bekreftet smitte, med tilhørende kontaminering av hotellrom og andre områder der den smittede gjesten oppgir å ha vært.

• Det er etablert et eget smittevernutvalg som til enhver tid er tilgjengelig for å sette inn nødvendige tiltak eller gjøre justeringer.